Ida Børset Westad på 7. plass i NM terrengultra for kvinner

NM terrengultra ble arrangert i Teveldalen i Meråker lørdag 4. august med 50 fullførende deltagere i NM-klassene som også var veteran-NM. Det var 68 deltagere totalt på Meråker Mountain Challenge som hadde NM terrengultra lagt inn i arrangementet.

Vinner av dameklassen var Henriette Brynthe (Romerike Ultraløperklubb) med Liv Ricther fra samme klubb på annenplass og med Vilde Buhrkall (IL Varden) på tredjeplass. Her endte Lillehammers Ida Børset Westad på syvendeplass. I klassen kvinner 23-34 ble Ida nr. seks. Vinnertiden var 8,54,57, mens Ida hadde 11,29,07.

Vinner av herreklassen ble Hallvard Schjølberg (Lofoten Triatlonklubb) som brukte 6,48,24. Her ble vagværen Gjermund Nordskar (Vågå IL) nr. 2 og Kristian Engen Forbord (Rindal IL) nr. 3. Løpet var ca. 63 km langt med 3900 høydemeter.

Les reportasjen fra Kondis.no her.

Resultater