Bli trener i LIF

Interessert i å bli en av LIFs trenere?

Lillehammer Idrettsforening (LIF) er en av landets eldste friidrettsklubber med lang historie. Vi opplever at stadig flere ønsker å prøve seg på friidrett og derfor er vi nå på utkikk etter både barne- og ungdomstrenere. Vi har behov for de som kan være med fast to ganger i uken, en gang i uken og sjeldnere. Det er et svært fleksibelt verv der du selv er med å bestemme når treningen skal foregå.

Arbeidsoppgavene vil variere avhengig om du har ansvaret for en gruppe eller er assistent. Vi forventer ikke at du har drevet med friidrett tidligere – så lenge du er motivert til å gjøre en god jobb og trives med barn og ungdom ønsker vi å høre fra deg. Vervet som trener i LIF vil kunne innebære:

• Planlegge og gjennomføre trening for alderen 8 – 17 år med fokus på allsidighet innenfor friidrett.
  • Sitte i Sportsutvalget. Her sitter deler av styret og trenerne for å bedre klubbens sportslige tilbud.
  • Være med å arrangere konkurranser og samlinger. LIF har blant annet Norges nest største friidrettsarrangement for ungdom, Veidekke-lekene med over 3000 starter.
  • Være med på samlinger og konkurranser med utøvere og trenere.

Som trener i LIF vil du få:

• Godtgjørelse for jobben som gjøres.
  • Rabatter hos Sport1 Lillehammer.
  • Billig medlemskap på Håkons Hall Sportssenter. Tilgang til både løpebane og styrkerom.
  • Tilbud om kurs gjennom Norges Friidrettsforbund.
  • Unik trenererfaring hvor du, uavhengig av rolle, kan være så kreativ du bare vil. De fleste øvelser er relevante for friidrettsutøvere.
  • Erfaring med kulturbygging, organisering, arrangementer og friidrettens mange grener.
  • Nyttig erfaring å vise til på din CV.

Er dette noe du kunne tenke deg? Ta kontakt med sportslig leder for en uforpliktende prat!

Christer Opsann
Tlf/e-post: 920 95 900 / sport@lillehammerif.no